Namibie - Botswana - Zimbabwe
Termín realizace: 24.11. - 06.12.2007
Naši cestu jižní Afrikou jsme začali v Johannesbugu v JAR, kam jsme se z Vídně dopravili s leteckou společností EgyptAir. Zpáteční letenku jsme pořídili za necelých 18 tisíc korun (včetně dvoudenní stopky v Káhiře na zpáteční cestě). V Johannesburgu jsme měli předem booking na dvě osobní auta, kategorie Nissan Almera. I když nás bylo jen pět, zvolili jsme raději variantu dvou aut, pro případ, kdyby nastaly nějaké komplikace a samozřejmě pro naše větší pohodlí. Přes Alamo jsme pořídili auto na čtrnáct dnů s neomezeným počtem najetých kilometrů včetně pojištění s maximální spoluúčastí 500EUR za necelých 12 tisíc korun. Při přebírání vozu bylo ještě nutné si vyžádat povolení pro Namibii, Botswanu a Zimbabwe, kam se standardně s vozem z půjčovny nesmí. Příjemným překvapením bylo, když jsme vyfasovali zánovní vozy Nissan Tiida, každý s najetým necelým tisícem kilometrů. První zastávku jsem udělali v jednom supermarketu, kde jsme nakoupili základní potraviny a naše cesta mohla začít. Cestu a ubytování jsem vybírali z větší části podle Lonely Planet Southern Africa (vydání 2007) nebo pak podle aktuální situace. Údaje z větší části souhlasily a ubytování, které jsme volili v kategorii midrange, odpovídalo popisu. Silnice v Namibii sjízdné i s normálním vozem, zpevněné (asfalt) pouze silnice první třídy (značení B) a pár vedlejších. Další silnice (označení C) převážně šotolinové. Počítat s menším počtem čerpacích stanic, takže platilo pravidlo: neminout benzinku bez natankování. Litr benzínu kolem 1USD. Restaurací a obchodů byl všude dostatek, takže hlady jsme netrpěli. V Namibii se dá bez problémů platit i s jihoafrickými randy, kurz 1:1. Platební karty akceptovaly jen některé čerpací stanice a většina lepších restaurací. Banky a bankomaty jen ve větších městech. Žádné větší komplikace jsme nepotkali.
1. den Johannesburg – Upington (JAR) silnice N14, cca 800 km, celkem nezáživná cesta, jejíž cílem bylo jen přiblížení k hranicím s Namibií. Ubytování v Affinity Guesthouse.
2. den Fish River Canyon. Dopoledne překročení hranice s Namibií, hraniční přechod Nakop / Ariamsvlei. Menší papírování s celníky (sériová čísla kamer a fotoaparátů, deklarace auta, osobní dotazníky apod.). Vízum do Namibie jsme měli vyřízeno předem, přes ambasádu ve Vídni. Odpoledne příjez do Hobas, prohlídka kaňonu. Večer příjezd do Aus, ubytování v hotelu se snídaní
3. den Luderitz, prohlídka Kolmanskope (opuštěné město duchů), pak zpět přes Aus do Malathohe. Ubytování v docela příjemném guesthousu se snídaní.
4. den přejezd do Sesriem a prohlídka rudých písečných dun v Sossusvlei. Na posledním možné parkovišti necháváme auta dál pokračujeme 4WD károu po dunách (dá se najmout na místě, cca 15USD na osobu. Večer příjezd do Walvis Bay. Cestou zastávka v luxusní lodgií Rostock Rizt a super fotky surikati.
5. den podél pobřeží do Swakopmundu, cestou zastávka u Dune 7, což je největší písečná duna v oblasti. V Hentis Bay opouštíme pobřeží a vracíme se zpátky do vnitrozemí. Přes Uis, Khorixas a Outjo směr NP Etosha. Ubytování v kempu před parkem. Bylo to naše jediné ubytování ve stanech, které byly prostorné, na betonovém podlaží a kompletně vybavenou koupelnou.
6. den NP Etosha, příjezd jižní bránou (Andersson gate) přes Okaukuejo. Park bez problémů sjízdný našim autem, přes park Najeto cca 200 km, výjezd přes bránu Lindequist. Večer příjezd do Rundu, města až na hranici s Angolou. Ubytování v Sarasungu lodge, která leží na břehu řeky Okawango.
7. den po silnici B8, přes Katima Mulilo až na hranice s Botswanou v Ngoma Bridge.
Naše cesta Botswanou byla pokračováním cesty přes Namibii a její součástí byla i zajížďka do Zimbabwe a s ní spojená návštěva Viktoriiných vodopádů. Životní úroveň v Botswaně byla poměrně vysoká, obchodů, restaurací a ubytovacích zařízení byl dostatek. V obchodech koupíte všechny základní potraviny. Větší Interspar je tu zhruba každých 150 km. Silnice převážně asfaltové a s dostatkem čerpacích stanic. Nicméně i zde platilo pravidlo natankovat vždy, když to jde. Vízum jsme měli vyřízené rovněž předem, přes ambasádu v Berlíně. Vízum doporučuji multiple, právě kvůli zmíněné zajížďce k Vic Falls. Počítejte s častými a povinnými dezinfikacemi auta a nějakou tou policejní kontrolou. Na hranicích je potřeba zaplatit i silniční daň a další poplatky. Počítejte i s nějakým tím „papírováním“. Cesta byla bez problémů, jediný náš defekt spravili v nejbližším pneuservisu za cca 3USD. Hlavní tahy jsou sjízdné normálním vozem, ale pro návštěvu parků se již doporučuje 4WD s vysokým podvozkem. Zde jsme si již museli občas najmout nějaké to teréní auto, abychom se dostali hlouběji do rezervací. Na silnicích počítejte s vyšším výskytem zvířat a obzvláště velký pozor si dávejte ve večerních hodinách na divoká prasata, která jsou večer velice aktivní a jednoduše přehlédnutelná. Prudké brždění z rychlosi 130km/h pak není nic příjemného a pokud potřebujete najet kilometry, tak to pomaleji nejde:-). Na severu počítejte i s častým výskytem slonů na silnicích. Banky a bankomaty jsou prakticky v každém městě.
7. den přejezd hranice z Namibie do Botswany přes Ngoma Bridge. Přejezd NP Chobe do Kasane. Ubytování podle Lonely Planet v Liya Guest Lodge, levné ubytování s klimatizací.
8. den Victoria Falls v Zimbabwe a Zambii.
9. den Victoria Falls a odpoledne návrat do Kasane (Botswana). Ubytování opět v Liya Guest Lodge.
10. den návštěva NP Chobe, 4WD nutné. Odpoledne přesun do Maun (Okawango delta), cesta podél hranice Zimbabwe, přes Nata a Gweta. Severní cesta pře Savuti není bez 4WD sjízdná. Večeře ve skvělém Pilot baru u letiště.
11. den prohlídka Okawango delta, místo tradičních mokoro (kánoe) volíme po delším shánění a smlouvání rychlý motorový člun, který nám dovolí projet větší území v kratším čase. Problémem byl nízký stav vody a nikdo si nechtěl zničit lodní šroub na lodi. Večer zpět do Maunu a opět návštěva Pilot baru.
12. den přejezd kolem NP Makgadikgaki do Francistown. Cestou zastávka u baobabů. Původně jsme zde chtěli přespat a další den pokračovat do Gaborone. Nicméně náš jednodenní náskok, který jsme v tuto chvíli měli, nás přivedl na myšlenku návštěvy Svazijska a proto jsme pokračovali k hranicím s JAR. Ve večerních hodinách přejezd hranice v Martin´s Drift.
Cesta pak dále pokračovala přes JAR do Svazijska, kde jsme navšívili hlavní město a druhý den se vrátili zpět do Johannesbugu, kde jsme vrátili auta a přes Káhiru se vrátili zpět domů.
Nabízíme pouze zájezdy od řádně pojištěných CK
Garance stejné ceny jako při nákupu u dané CK
Kvalifikovaní prodejci s osobní znalostí destinací
Působíme na trhu více než 10 let